Tudi letos JazzLent tri koncertne termine namenja Jazz Podiju, koncertni platformi, ki reflektorske luči usmerja na domače izvajalce s poudarkom na slovenskih premierah, inovativnih pristopih, unikatnih projektih in svežih sodelovanjih.

Največja posebnost in vrednost Jazz Podija je, da vsako leto reflektorske luči usmeri na enega izbranega ustvarjalca, ki nato kot kurator bdi nad koncertnimi sporedi in izborom soizvajalcev. To mu omogoči, da se občinstvu predstavi poglobljeno, večplastno in z najrazličnejših zornih kotov. Letošnji kurator je Kristijan Krajnčan, virtuoz na violončelu in bobnih, skladatelj ter filmski ustvarjalec, ki se s spajanjem različnih umetniških oblik uspešno izmika enoznačnim nalepkam. Prejemnik nagrade Jazzon za najboljšo slovensko jazz kompozicijo, prve nagrade nacionalnega tekmovanja klasičnih glasbenikov Slovenije, polfinalist tekmovanja Thelonious Monk Jazz Competition for Drums (Washington) in dobitnik posebne nagrade poljskega tekmovanja Seifert za jazzovske godalce, se uspešno uveljavlja kot eden najvidnejših evropskih jazzovskih upov. S svojimi domišljenimi projekti, ki osupnejo s širino, navdihujejo z drznimi iskanji in presenečajo z inovativnimi pristopi pa zagotavlja, da bo letošnji Jazz Podij prava zakladnica raznolikosti.

Odpira jo projekt, v katerem Krajnčan z nostalgijo sega v album družinske in tudi slovenske glasbene tradicije. V kolažu občega in intimnega se tako v kompozicijah znajdejo raskavi glasovi več kot sto let starih posnetkov iz voščenih valjev, netemperirana uglasitev s četrttoni, zgodbe skrite v besedilih pesmi, mistični običaji slovenskih starovercev ... Na kratko: DrummingCellist: Zabučale gore, pri katerem bo kot posebni gost nastopil trobentar Tomaž Gajšt, je najlepši dokaz, da v glasbi ni delitev na naše in ne naše, vse izhaja iz enega samega, univerzalnega, občečloveškega vira, ki presega meje prostora in časa. Kot so lepo zapisali v reviji AllAboutJazz: »Zabučale gore je prepričljiva tapiserija neštetih glasbenih niti, ki jih je nemogoče kategorizirati

Sledi slovenska premiera. Album Floating Sand je nastal po tem, ko sta skupaj z očetom, dirigentom in aranžerjem Lojzetom Krajnčanom, delala na skladbi Abraxas. Zamisel, da zadevo nadgradita in izvedeta z Big Bandom RTV Slovenija, je prinesla sodelovanje dveh generacij, album pa njun presek, katerega skupna točka je ljubezen do glasbe in ustvarjalnosti. Ob tem je dvojec big band – violončelo redko videna konstelacija in instrumentacijska posebnost. Projekt DrummingCellist & Big Band RTV Slovenija: Floating Sand bo tudi zato še posebej navdušil sladokusce.

V projektu Krajnčan Brothers je Kristijan združil moči z bratom Žiganom Krajnčanom, ki ga je prav tako težko strpati v predalčke. Glasbenik, plesalec, koreograf, režiser, igralec in performer razvija idejo integralnega ustvarjanja, pri čemer vselej stremi k širjenju, zlitju in potiskanju žanrskih ter stilnih meja. Naveza dveh bratov brbota od ustvarjalne energije, rezultat pa je amalgam plesa, vokalov, violončela in tolkal, ki Jazz Podiju 2023 podarja naelektren in z emocijami nabit zaključek.